Toyota Supra este o mașina Sport cu propulsie spate produsa de producătorul Japonez Toyota începând cu 1979 pana în 2002
Istorie
La început, Toyota Supra a derivat din Toyota Celica, deși puțin mai lungă și mai largă. De la mijlocul anului 1986, a treia generație de Toyota Supra a fost un model propriu.
Supra își are și rădăcinile în modelul Toyota 2000GT, motorul fiind principalul său exemplu. Primele trei generații au fost oferite cu un descendent direct al motorului M 2000GT. Cele patru generații ale lui Supra au o linie de 6 cilindri.
Împreună cu acest nume și mașină Toyota a inclus și logo-ul propriu al Supra. Este derivat din logo-ul original Celica, fiind albastru în loc de portocaliu. Această siglă a fost utilizată până în ianuarie 1986, când a fost prezentată a treia generație de Supra.
Toyota Supra Mark I 1979-1981
Toyota Supra Mark II 1982-1986
Toyota Supra Mark III 1986-1992
Dezvoltare Toyota Supra
Noul logo a fost similar în mărime, portocaliu, scris pe fundal roșu, dar fără designul unui dragon. Logo-ul, la rândul său, a fost folosit până în 1989, când Toyota a reproiectat logo-ul său oval actual. Acest model a fost întrerupt în Statele Unite în 1999 și în 2002 în Japonia.
Generații
Mark I (1979-1981)
Mark II (1982-1986)
Mark III (1986-1992)
Mark IV (1993-2002)
În anul 1997, a existat o variantă desemnată “JZ” care a purtat un biturbo de până la 800cp.
Fișa tehnică
MOTOR
Deplasare: 2997 c.c.
Putere: 330 CP la 5600 rpm
Cuplu: 45 MKg la 4800 rpm
Diametru x cursa: 86mm x 86mm
Raportul de compresie: 8,5 până la 1
Pistoane și dispunere: 6 în linie
Distribuție: Arborele cu came duble deasupra capului (DOHC) pe chiuloasa
Distribuția variabilă: Da
Valve pe cilindru: 4, in total 24
Aspirație: dublu turbo în serie
Putere: Injecție electronică multi-punct
Tip de combustibil: Benzină
Performanță: 110 CP/L
Randament
Viteză maximă: 262 km / h
Accelerație de la 0 la 100 km / h: 6.1 secunde
Transmisie
Tip: Propulsie spate
Cutie de viteze: Manuală în 6 trepte
Controlul tracțiunii: TRC controlat de ABS
Suspensie Fața
Suspensie Spate
Dimensiuni, Greutate Și Capacitate
Detalii Rodaj
Jante: Aluminiu
Pneuri spate: 235/45 R 17
Pneuri spate: 255/40 R 17
Frână frontală: discuri ventilate
Frână spate: discuri ventilate
Sistem anti blocare: ABS
Diametrul de întoarcere intre borduri: 10,8 metri
Rotiri al volanului: 3,0 rotații