Toyota Supra

Toyota Supra este o mașina Sport cu propulsie spate produsa de producătorul Japonez Toyota începând cu 1979 pana în 2002

Istorie

La început, Toyota Supra a derivat din Toyota Celica, deși puțin mai lungă și mai largă. De la mijlocul anului 1986, a treia generație de Toyota Supra a fost un model propriu.

Supra își are și rădăcinile în modelul Toyota 2000GT, motorul fiind principalul său exemplu. Primele trei generații au fost oferite cu un descendent direct al motorului M 2000GT. Cele patru generații ale lui Supra au o linie de 6 cilindri.

Împreună cu acest nume și mașină Toyota a inclus și logo-ul propriu al Supra. Este derivat din logo-ul original Celica, fiind albastru în loc de portocaliu. Această siglă a fost utilizată până în ianuarie 1986, când a fost prezentată a treia generație de Supra.

Toyota Supra Mark I 1979-1981

Toyota Supra Mark II 1982-1986

Toyota Supra Mark III 1986-1992

Dezvoltare Toyota Supra

Noul logo a fost similar în mărime, portocaliu, scris pe fundal roșu, dar fără designul unui dragon. Logo-ul, la rândul său, a fost folosit până în 1989, când Toyota a reproiectat logo-ul său oval actual. Acest model a fost întrerupt în Statele Unite în 1999 și în 2002 în Japonia.

 

Generații

Mark I (1979-1981)
Mark II (1982-1986)
Mark III (1986-1992)
Mark IV (1993-2002)
În anul 1997, a existat o variantă desemnată “JZ” care a purtat un biturbo de până la 800cp.

 

Fișa tehnică

MOTOR
Deplasare: 2997 c.c.
Putere: 330 CP la 5600 rpm
Cuplu: 45 MKg la 4800 rpm
Diametru x cursa: 86mm x 86mm
Raportul de compresie: 8,5 până la 1
Pistoane și dispunere: 6 în linie
Distribuție: Arborele cu came duble deasupra capului (DOHC) pe chiuloasa
Distribuția variabilă: Da
Valve pe cilindru: 4, in total 24
Aspirație: dublu turbo în serie
Putere: Injecție electronică multi-punct
Tip de combustibil: Benzină
Performanță: 110 CP/L

 

Randament

Viteză maximă: 262 km / h
Accelerație de la 0 la 100 km / h: 6.1 secunde

 

Transmisie

Tip: Propulsie spate
Cutie de viteze: Manuală în 6 trepte
Controlul tracțiunii: TRC controlat de ABS

 

Suspensie Fața


Diagramă: Independenta,  paralelogram deformabil
Arcuri: Arc elicoidal
Bara de stabilizare: Da


Suspensie Spate


Diagramă: Independenta, paralelogram deformabil
Arcuri: Arc elicoidal
Bara de stabilizare: Da
Suspensie inteligentă sau autonivelantă: Nu

Dimensiuni, Greutate Și Capacitate

Tip caroserie: Coupe sport
Nr. Uși / scaune: 2 uși / 2 + 2 locuri
Lungime: 4510 mm
Lățime: 1810 mm
Înălțime: 1270 mm
Dist. Între axe: 2550 mm
Capacitatea rezervorului de combustibil: 70 litri
Autonomie medie: 550 km
Distribuția greutăților (fata / spate): 52% / 48%
Greutate cu mașina goală: 1566 Kg
Raport greutate putere: 4,75 Kg / Cv

Detalii Rodaj

Jante: Aluminiu
Pneuri spate: 235/45 R 17
Pneuri spate: 255/40 R 17
Frână frontală: discuri ventilate
Frână spate: discuri ventilate
Sistem anti blocare: ABS
Diametrul de întoarcere intre borduri: 10,8 metri
Rotiri al volanului: 3,0 rotații

Leave a Comment