Compania japoneză, Nissan, a efectuat un sondaj special prin rețelele sociale, unde, printre participanții, s-au enumerat cei mai entuziasmați susținători, aceștia erau nevoiți să-și aleagă NISMO-ul preferat de-a lungul istoriei. Deși gama de opțiuni a fost una foarte ampla, în cele din urmă câștigătorul a fost legendarul Nissan Skyline GT-R R32.
Printre celelalte modele eligibile care au ajuns in “finala”, se pot distinge Nissan GT-R NISMO GT-3 (campionul celor 12 ore de la Bathurst și seria Blancpain GT și GT300); Skyline GT-R R34 (câștigătorul campionatului JGTC în 2003) și GT-R NISMO GT500, care a câștigat campionatul Super GT în sezonul 2014-2015.
Modelul GT-R R32 a rămas în producție timp de numai cinci ani, dar pe parcursul acestora, se poate spune ca a avut un impact foarte mare in lumea motorsport-ului, nu numai în Japonia, ci în diferitele părți ale lumii. În Europa a câștigat: Victoria generală în 1991 în seria Spa 24. A câștigat, de asemenea, campionatul Australian Touring Car consecutiv în 1991 și 1992. De fapt, datorită acestei victorii, Nissan Skyline GT-R isi poarta porecla “Godzilla”. Nu trebuie să uităm nici campionatele Touring Car în Japonia, unde a fost câștigătorul absolut al anotimpurilor din 1991 până în 1993.
Dar, succesul nu a durat foarte mult deoarece oficialii Campionatului Australian de Tursime au decis ca lupta sa se dea doar intre doua marci, GM-Holden si Ford, interzicand astfel motoarele turbo si tractiunea integrala in aceasta serie. Acest moment a reprezentat sfarsitul dominatiei GT-R-ului in cursele australiene.
N-o fi cel mai rapid GT-R produs de constructorul japonez, nici cel mai frumos și nici cel mai puternic, dar cu siguranța, R32-ul este unul dintre cele mai iubite modele din istoria auto japoneza și mondiala.
-
Sale!
Out of stock