20 de lucruri mai putin știute despre BMW

20 de lucruri mai putin știute despre BMW

Astăzi vom trece putin prin Bavaria locul în care se afla una dintre cele mai apreciate mărci auto din lume, BMW !

1. BMW este acronimul utilizat pentru „Bayerische Motoren Werke”. Englezii au tradus BMW prin „Bavarian motor Works”.

2. Printre sensurile „populare” ale acronimul BMW se numara Bankcard/Mastercard Welcome, Be My Wife, Beautiful Mechanical Wonders, Best Man Wins, Best Motorsport Weapon, Big Monthly Wage, Boobs Made Welcome, Bring Me Women , Bitches Money Weed. Si altele.

3. Fanii principalilor adversari de piață ai celor de la BMW nu au stat cu mâinile în sân: Beyond My Wages, Barely Moving Wreck, Big Metal Wastage, Bunch Money Wasted, Bavarian Marriage Wrecker. Si altele.

4. Înainte sa facă mașini, BMW a făcut motoare de avion si motociclete. Compania a fost înființata in 1913, denumirea ei inițiala fiind Bayerishe Flugzeug-Werke.

5. BMW s-a oprit din producția de motoare de avion abia in anii ’60. La începutul anilor ’90, după stabilirea unui joint-venture cu Rolls-Royce, BMW a reînceput producția acestui tip de propulsoare.

6. Când au început sa construiască motociclete, inginerii companiei au făcut o greșeala: s-au concentrat prea mult pe puterea motoarelor, astfel ca primele produse finale au fost interzise. Ele au reușit însa, intre timp, sa stabilească multe recorduri de viteza.

7. Prima mașină produsa de BMW s-a numit Dixi. Aceasta a ieșit pe porțile fabricii din Eisenach in 1927. Nu a fost vorba de o creație 100% bavareza, modelul fiind produs sub licența cumpărata de la marca britanica Austin.

8. Nu se cunoaște originea formei duble a grilei BMW. Singura „regula” nescrisa in legătura cu aceasta este ca fiecare noua generație a unui model are „rinichii” grilei mai mari. Prima apariție a acestui tip de grila a avut loc in 1933, pe modelul sport 303.

9. Daca in Romania se folosește, simplu, expresia „un BMW„, americanii utilizează porecla „Bimmer” pentru a numi un model produs de constructorul bavarez. A nu se confunda cu „Beamer”, denumirea motocicletelor BMW.

10. Dupa al doilea Război Mondial, BMW a început sa facă unelte de gradina și de bucătărie.

11. Familia Quandt, deținătoarea imperiului BMW, a avut legături cu regimul nazist începând cu 1933, când Guenther Quandt a devenit membru al acestui partid. In timpul lui Hitler, Quandt a fost numit șef al departamentului de Economie și Armament.

12. Cea mai grava învinuire care le este adusa celor de la BMW este utilizarea muncitorilor din lagărele de concentrare in unele din făbricile germane care alimentau cu armament, artilerie si muniție trupele naziste. Aceste acuze nu au putut fi niciodată probate, însa actualii descendenți ai familiei Quandt cercetează datele istorice in cadrul unui studiu finanțat chiar de ei.

13. La sfârșitul anilor 1950 vânzările BMW erau atât de scăzute, încât producătorul bavarez a fost foarte aproape sa fie cumpărat de Daimler-Benz. Mutarea nu s-a efectuat din cauza protestelor sindicatelor si a președintelui de atunci, Kurt Gorda. Principalul acționar era atunci, ca si acum, familia Quandt.

14. Compania a fost salvata la începutul anilor ’60 de modelul 700, desenat de italianul Giovanni Michelotti. Acesta a câștigat numeroase competiții in motorsport si a dat startul erei sport Sedan pentru BMW.

15. Numele de cod al noii generații Seria 7 este F01. Este pentru prima data după 1968 când BMW renunța la celebrele denumiri de cod „E„.

16. „E” vine de la Entwicklung, termenul german pentru „Evoluție„. O alta litera cunoscuta din nomenclatura BMW, „M„, este inițiala termenului „Motorsport„.

17. BMW i-a depășit pentru prima data pe rivalii de la Mercedes in vânzările europene in 1992.

18. Cel mai vândut model din istoria BMW este Seria 3. In 2005, 40% din vânzările totale ale celor de la BMW au fost reprezentate de versiuni diferite ale Seriei 3. Modelul se afla astăzi la a cincea generație, fiind produs in premiera in 1975.

19. Ati auzit de Hofmeister kink? Este unul dintre elementele care individualizează modelele BMW: linia frânta si îndoita înspre fata a geamului posterior la imbinarea acesteia cu montantul C. Aceasta a apărut in premiera pe BMW 1500, in anul 1961, si a fost denumita după directorul de design de atunci, Wilhelm Hofmeister.

20. In afara de elementul sau estetic, Hofmeister kink este o trimitere subtila la un alt element propriu modelelor BMW: tracțiunea spate.

BONUS: Cele trei dungi in nuanțe albastru, violet si rosu ale siglei M au o origine interesanta. Albastru este culoarea regiunii Bavaria si predomina pe sigla BMW. Rosul ii aparține unuia dintre partenerii legendari ai celor de la BMW, Texaco. Iar violetul reprezinta un mix intre cele doua nuanțe si simbolul colaborării dintre cele doua companii. Dupa ce Texaco a încheiat colaborarea cu BMW iar germanii au început sa utilizeze Castrol, BMW a cumpărat drepturile de utilizare a nuanței roșii.

Sursa: AutoMarket

Lasă un răspuns

Close Menu
×
×

Cart